ПРОГРАМА
педагогічного мінімуму для викладачів-початківців
1-й рік навчання
1. Теоретичні основи викладацької діяльності
– предмет і задачі педагогіки як науки
– основні педагогічні поняття
– вимоги до викладача
Фіцула М.М. 9-28
Ягунов В.В. 8-32
2. Сутність процесу навчання
– поняття про дидактику
– сутність і структура процесу навчання
– принципи навчання
– документи, що визначають зміст навчання
Фіцула М.М. 76-92
Ягунов В.В. 223-247
3. Форми організації навчального роботи (згідно Положення про організацію навчальної роботи у ВНЗ), їх структурні елементи
4. Методи навчання
– класифікація методів
– методи проблемного навчання
– стратегія вибору методів
Фіцула М.М. 121-136
Ягунов В.В. 317-350
5. Засоби навчання
– Дидактичні функції підручника, посібника, аудіовізуальних засобів, ПК, ЕП
– Умови ефективного застосування засобів навчання
Фіцула М.М. 143-149
6. Контроль навчальної діяльності студентів
– завдання контролю
– методи контролю знань, умінь, навичок студентів
– тестовий контроль знань
– модульно-рейтинговий контроль
– дидактичні вимоги до оцінки знань
Ягунов В.В. 403-421
7. Практикум
– відвідування занять різних видів
– аналіз і обговорення занять
– відкриті заняття викладачів-початківців
– тестування
Підсумки
2-й рік навчання
1. Сутність процесу виховання
– особливості виховання. Принципи виховання
– об’єктивні і суб’єктивні чинники
– шляхи підвищення ефективності процесу виховання
Фіцула М.М., с.218-239
Ягунов В.В., с.464-485
2. Методи виховання
– характеристика методів формування свідомості, звичок суспільної поведінки, стимулювання діяльності студентів.
Фіцула М.М., с.314-340
Ягунов В.В., с.507-513
3. Форми виховної роботи
– характеристика масових, групових та індивідуальних форм виховної роботи в технікумі
Фіцула М.М., с.341-351
4. Згуртовування студентського колективу
– поняття про колектив, його ознаки
– основні етапи формування первинного колективу
– самоврядування в студентському колективі
Фіцула М.М., с.352-372
5. Виховання свідомої дисципліни у студентів
Ягунов В.В., с. 537-548
6. Робота куратора групи
– функції куратора
– педагогічні вимоги до планування роботи куратора
Фіцула М.М., с.398-403
7. Практикум
– відвідування виховних заходів
– аналіз їх та обговорення
Підсумки (тестування)
3-й рік навчання
1. Дидактичні проблеми сучасного заняття
– інтерактивні методи навчання
– нові технології навчання
2. Форми і методи активізації розумової діяльності студентів
– про важливість активних методів навчання
3. Особистісно орієнтоване навчання
– принципи мотиваційної діяльності
– врахування індивідуальних особливостей студента
Нові технології навчання, вип.35, с. 242
Проблеми освіти, вип.41, с.102
4. Превентивне виховання
– формування здорового способу життя у студентів
– здоров’я молоді – пріоритетна проблема
5. Ситуативне навчання
6. Проблема року
– роль викладацьких семінарів у вирішенні методичних проблем
– участь у роботі семінарів
7. Здача педагогічного мінімуму
– випускна методична робота
Підсумки