КОРОТКО ПРО ШКОЛУ МОЛОДОГО ВИКЛАДАЧА
Сьогодні вища школа відчуває потребу в молодих, ініціативних, творчих викладачах, готових працювати по-новому.
Переступаючи поріг вищої школи, молодий викладач теж сподівається реалізуватися тут як фахівець.
Щоб стати вчителем – майстром, на думку А. Макаренка, потрібні: „Синтез наукових знань, методичного мистецтва та особистісних рис педагога, досконале володіння педагогічною технікою та передовим педагогічним досвідом».
Допомогти становленню особистості, реалізувати потенціал молодого викладача – таку мету ставить перед собою Школа молодого викладача та викладача-початківця.
Напрями роботи ШМВ та ШВП.
- Методична робота з молодими вчителями:
- Надання молодому фахівцю кваліфікованої, ефективної та своєчасної допомоги в організації навчально-виховного процесу та підвищення фахового рівня відповідно до державного стандарту.
- Робота з навчально-програмною документацією.
- Надання допомоги в доборі матеріалів з питань удосконалення форм і методів, навчання та виховання.
- Надання допомоги у впровадженні новітніх та інформаційних технологій.
- Забезпечення накопичення й систематизації молодим спеціалістом навчальної та методичної літератури, інструктивних, нормативних матеріалів та документів.
- Забезпечення дотримання молодим викладачем вимог Закону України „Про мови”.
- Створення творчо-динамічних груп „наставник – молодий спеціаліст”.
- Проведення співбесід.
- Організація тижнів ініціативи та творчості молодих учителів.
2. Індивідуальний підхід.
Змістовною, ціленаправленою та ефективною є робота з молодими спеціалістом на основі діагностування. Це допомогає не лише планувати діяльність, визначати рівень професійної майстерності й загальної культури вчителя, а і враховувати його запити, потреби, забезпечувати його саморозвиток і самовдосконалення. Чітко спланована робота наставників навчального закладу, до складу якої входять досвідчені педагоги. Робота наставників регламентується відповідним планом. Основні правила роботи молодого вчителя покладені в основу „Кодексу честі”.
Завдання педагогічного колективу і адміністрації закладу – докласти максимум зусиль до виховання з молодого вчителя досвідченого педагога, який подавав би приклад самовдосконалення, розпалив би в собі іскру особистісної та професіональної індивідуальності, допоміг би кожному студентові знайти власний шлях до храму знань.