спочатку – ПОРАДИ МОЛОДОМУ ВИКЛАДАЧЕВІ
- Вивчай можливості кожного майбутнього вихованця. Пам’ятай: без знання стану здоров’ямолодої людини неможливе правильне навчання і виховання. Виховання має сприяти зціленню студента від хвороб, набутих у попередні роки.
- Вступаючи у контакт зі студентами, не варто будувати зверхні взаємини з ними. Пам’ятай: навіть малюк у взаєминах з дорослими певною мірою прагне відстоювати свою незалежність. Від спільних колективних дій викладача й студента залежить успіх справи. Намагайся частіше хвалити, заохочувати вихованців. Вивчай індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівай методикою педагогічної співпраці. Карай вихованця лише тоді, коли без цього не можна обійтися.
- Частіше посміхайся. Пам’ятай: твоя посмішка студентам свідчить про те, що зустріч з ними тобі приємна, усмішка створює в людей загальний позитивний настрій.
- Плануючи свої перші заняття, подумай:
- як студенти повинні поводитися на занятті, які звички культурної поведінки для цього слід спеціально виховувати і які з уже наявних треба закріпити. Пам’ятай: якщо педагог не виховує в студентів певної системи корисних звичок, то на їхньому місці найчастіше виникають звички шкідливі. З перших занять виробляй у вихованців певний стереотип поведінки, формуй позитивні навички;
- які види робіт будуть використані й виконані студентами під час занять, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна. Пам’ятай: більшість різних порушень на занятті відбувається через не достатню завантаженість студентів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.
- Важливе завдання викладача — передбачити ситуації, які вини катимуть на занятті. Пам’ятай: помилці легше запобігти, ніж виправити її.
- Вчися вислуховувати студентів до кінця навіть тоді, коли, на твою думку, вони помиляються чи в тебе обмаль часу. Пам’ятай: кожен вихованець має знати, що ти його вислухаєш.
- Знай: основне призначення оцінки — правильно визначити результати навчання студентів, їхні навчальні досягнення, динаміку зміни успішності.
- Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно корисної діяльності студентів. Здебільшого протягом 120 хвилин заняття викладач ставить перед своїми вихованцями близько 100 вимог. Пам’ятай слова А.Макаренка: «Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не можна починати виховання колективу». Вимоги мають бути послідовними. Слід домагатися обов’язкового їх виконання від усієї групи, не забуваючи про повагу до особистості студента.
- Наполегливо оволодівай навичками самоаналізу заняття. Пам’ятай слова В.Сухомлинського: «Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб збудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху».
- Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні. Пам’ятай: ведення щоденника з перших кроків твоєї педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки — відвертої, самокритичної, творчої.
Г р а ф і к
роботи Школи викладача-початківця та молодого викладача (останній вівторок місяця)
у 2012-13н.р.
Головні форми методичного навчання викладачів-початківців:
Обговорення плану роботи. Індивідуальні завдання викладачам-початківцям Нагорній А.А., Матвієнко Я.А. Ознайомлення з Програмою-мінімум для викладача-початківця | 28.08.2012 | Зубар КІ, Редько НС, Смаглюк НА | |
Обговорення шляхів удосконалення НМК викладача | Систематично, під час контролю | педкабінет, голови ЦК | |
Ознайомлення з кращими методичними роботами досвідчених викладачів технікуму | Протягом року, згідно теми заняття ШВП | педкабінет, голови циклових комісій | |
Обговорення та пошук шляхів вирішення поточних конфліктних ситуацій; удосконалення навчальної документації | Оперативні наради протягом року | педкабінет, викладачі-початківці | |
Проведення навчального семінару на базі відкритих занять | Протягом року | Ті ж | |
Взаємовідвідування з послідуючим рецензуванням проведених занять викладачами-початківцями | Протягом року | викладачі-початківці | |
Результати взаємовідвідування. Обговорення занять. Що запозичено. Досягнення | Оперативні наради протягом року | педкабінет, голови ЦК, викладачі-початківці |
№пп |
Тема заняття |
Дата |
Хто проводить |
Заняття 1 |
|||
1. |
Організаційне заняття. Засідання круглого столу. Визначення прерогатив діяльності |
31.08.2012Зубар К.І., Лисенко Ю.В.
2.
Обговорення і затвердження плану роботи Школи молодого викладача
31.08.2012Зубар К.І., Лисенко Ю.В.
3.
Про необхідність взаємовідвідування та обговорення занятьвересеньЗубар К.І.
Заняття 2
4.
Психологічний тест. Проблеми в навчальній роботі і способи їх усунення
жовтень
Зубар К.І.
Заняття 3
5.
Недоліки в роботі викладача-початківця. Реакція студентів на недоліки. Способи подолання недоліків
листопад
Зубар К.І.,
Викл.-наставники
Заняття 4
6.
Поради психолога молодому викладачу
Січень,
при потребі
Суржик Л.С. підбірка матеріалів
Заняття 5
7.
Зустріч молодих викладачів за круглим столом з ветеранами педагогічної праці
ІІ семестр
Навч.частина, методкабінет
Заняття 6
8.
Презентація методичних робіт викладачів-початківців
Квітень
Зубар К.І.,
молоді викладачі
9.
Конкурс на кращий комплекс методичного забезпечення
квітень
Зубар К.І.,
молоді викладачі
Заняття 7
10.
Підсумки роботи ШМВ.
Висновки, пропозиції, побажання.
Досягнення.
червень.2013
Зубар К.І.
Викладачі
Примітка: На кожному занятті розглядаються відповідні питання, що включені в Програму-мінімум
Зав. педкабінету К.І. ЗУБАР