психолог – першокурснику

Для тебе, першокурснику! (поради психолога)

Перше вересня…. Перші лекції… Перші викладачі…
Ви прагнете стати професіоналом. А для цього спочатку треба стати студентом і навчитися організовувати власну навчально-професійну діяльність. Тобто навчитися правильно діяти на лекціях, практичних і семінарських заняттях, постійно працювати з навчальною та науковою літературою  (реферати, курсові та дипломні роботи), удосконалювати свої здібності, розвивати пам’ять і волю, керувати своїми емоціями, вправлятися з конфліктними ситуаціями і багато іншого.

Головне – думати, аналізувати і формувати власний, неповтор¬ний стиль діяльності. Полегшити роботу студентам-початківцям зможуть наші поради-рекомендації.
Перші два тижні навчання кожного семестру видаються більшості студентів-першокурсників продовженням канікул. Є лише одна “неприємність” – треба відвідувати заняття в коледжі. Є й позитивна сторона цього. Ви зустрічаєтеся з друзями, дізнаєтеся про нове і цікаве, але ніхто з викладачів, здебільшого, не запитує пройдений матеріал. Незвично для студента-першокурсника. Читаються лекції. В коледжі це основний вид занять. Тому важливо навчитися  тактовно  поводити  себе   і  продуктивно   працювати  на лекційних заняттях. Для цього слід засвоїти такі правила:

ПРАВИЛО 1. Слухайте  і  чуйте  викладача.  Додам:  слухайте мовчки.  Лекція  –  це  не  місце для  знайомства та спілкування  з однокурсниками, їх проводять задля ознайомлення студентів з основами професії.
ПРАВИЛО 2. Якщо Ви не погоджуєтеся з лектором, то зовсім не обов’язково одразу перебивати його. Інакше з перших днів увесь курс зрозуміє, що Ви – абсолютно невихована людина. У Вас виникає непереборне бажання висловитися або поставити запитання – викладач завжди радий Вас вислухати в останні хвилини лекції, після неї або на практичних і семінарських заняттях.
ПРАВИЛО 3. Якщо Вам нудно, і все, що відбувається на лекції, Вам далеке, то запитайте себе – а чи справжній Ви студент, якщо Вам нецікава лекція фахівця? Для  початку спробуйте своїм виглядом виявити інтерес, потім – знайти важливе і цікаве для себе у словах викладача. Зацікавлений вигляд студента завжди робить маленьке диво. Викладач змінюється, працює захоплено. І Вам теж стає цікаво.
ПРАВИЛО 4. На лекціях слід вести конспект, тобто робити записи. Але не слід прагнути занотовувати все, що говорить викладач. Виділяйте головну думку, основні факти і спробуйте записувати їх своїми словами.
ПРАВИЛО 5. Конспект лекції студенти пишуть для себе. Тому використовуйте скорочення, позначки, які, можливо, зрозумілі лише Вам. Одразу помітите, що швидкість конспектування на лекції значно зросла.
ПРАВИЛО 6. Конспект повинен, по-перше, бути кольоровим. Не лінуйтеся і використовуйте при написанні конспекту лекції кольорові пасти для виділення важливих думок, визначень; основних фактів тощо. По-друге, конспект повинен мати широкі поля. Вони потрібні студенту, щоб доповнювати конспект лекції при підготовці до семінарів, занотовувати власні думки з приводу навчального матеріалу та записувати ті запитання, які варто з’ясувати на консультаціях викладача.
ПРАВИЛО 7. Обов’язково приходьте на всі лекції до всіх викладачів. По-перше, Ви зрозумієте, які питання навчальної дисципліни і як детально варто вивчати, де їх відшукувати як тлумачити. По-друге, лише так ви зможете спілкуватися з фахівцем і накопичувати професійний досвід.
Цікавих Вам лекцій та плідної співпраці з викладачами !

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: