пам’ятка викладачу

«Як зберегти психічне здоров’я»

  1. Не потураючи емоціям, але й не пригнічуючи їх, налагоджуйте повноцінні стосунки з людьми.
  2. Емоції – це явища, які охоплюють наше тіло, розум та енергію. Вам потрібно розряджати акумульовані почуття.
  3. Зосереджуйтеся, якщо хочете з’ясувати суть проблеми.
  4. Гнів може спонукати до позитивних змін, якщо ви розумно використаєте його.
  5. Помітивши негативні емоції інших людей, виявіть свої навички активного слухання, підтримуйте прагнення цих людей виробити вищу самооцінку, відчути свою значущість та індивідуальність.

Вимоги до ролі поведінки

викладача

  1. «Навколишнє середовище важливіше за самого викладача». Викладач – каталізатор процесу або помічник.
  2. Враховувати індивідуальні особливості дитини, темп її роботи.
  3. Аналізувати свій досвід, що саме в його методиці виховання ефективно , спостерігати за учнями, їх поведінкою. Наближатися або віддалятися, говорити або мовчати відповідно до вимог і нагоди.
  4. Свобода роботи і порядок мають вплив на рівновагу душевного стану учня. Викладач повинен підтримувати дисципліну в колективі, але не в авторитарній формі.
  5. Спілкуючись з учнями, говорити про їхню поведінку, робити наголос на підтвердженнях, а не  на запереченнях.
  6. Розумітися на вікових психологічних особливостях учнів.
  7. Добре знати навчальний матеріал і володіти педагогічною технікою.
  8. Ставитися до учня позитивно, без тиску. Педагог повинен відчувати до учня приязнь, не пов’язану із власним задоволенням.
  9. Бути терпимим, емоційно врівноваженим, фрустаційно толерантним.

Поради з підвищення самоповаги

       Пам’ятайте про свої позитивні якості, замість того, щоб пам’ятати погане.

В усьому, що ви робите, намагайтеся знайти позитив. Поздоровте себе з цим успіхом.Постійно згадуйте свої успіхи.

Пробачайте собі помилки. Ми можемо ставитися до себе дуже суворо, але все-таки робимо їх. Визнайте свою помилку й адекватно компенсуйте збитки. Не перекладайте провину на інших – це ознака безсилля. Так само не перегинайте палицю, обвинувачуючи в усьому тільки себе.

Дійте так, начебто ви були непереможним, легким у спілкуванні, дотепним, гідним любові. І ви будете таким. Шукайте і приймайте допомогу, підтримку і пораду, коли маєте потребу в цьому.

Ставтеся до себе добре. Ваша самоповага ніколи не зросте, якщо ви не будете ставитися до себе належним чином. Пам’ятайте: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я.

Відмовтесь від думки, що ви – безнадійний і невдаха, якого ніхто не любить. Якщо ви думаєте так, то це може стати істиною, оскільки ви самі переконуєте в цьому інших. Вчіться слухати, не даючи оцінок і не роблячи порівнянь.

Вмійте сказати «ні». Найчастіше ми занадто швидко погоджуємося зробити те, про що нас просять, боячись несхвалення чи гніву з боку інших, вважаючи себе «гарним» тоді, коли поступилися комусь, щоб зробити приємне.

Відмовтеся від балаканини, пліток, скарг, бажання помсти, від усіх бажань, що підривають вашу цілісність і особисту силу.

Пам’ятайте, що ви недосконалі — і це прекрасно. Ви – людина, що може помилятися й виправляти свої помилки. Досконалість недосяжна, а природність деяких якостей буває більш привабливою.

Визнайте себе таким, яким ви є, — унікальним, оригінальним, людяним.

Психологічна служба у своїй роботі керується золотими словами м.Терези:

У будь-якому разі Люди часто бувають нелогічними та егоїстичними. Якщо ти добрий, люди можуть обвинуватити тебе в егоїзмі та прихованих намірах. Однак залишайся добрим.

Якщо ти успішний, у тебе може з’явитися безліч друзів і справжніх ворогів. Якщо ти чесний та щирий люди можуть обманювати тебе. Однак залишайся чесним та щирим.

Те, що ти будував роками, хтось може зруйнувати за одну мить. Все одно продовжуй будувати. Якщо ти знайшов спокій та щастя люди можуть заздрити тобі.  Однак будь щасливим.

Те хороше, що ти робиш сьогодні, ймовірніше. Завтра забудуть люди. Все одно роби добро. Віддавай світові все найкраще, що в тебе є, і цього ніколи не буде достатньо. Однак віддавай світові все найкраще, що маєш!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: